Caplletra 63 (Tardor 2017)

Articles miscel·lània

Sobre les fonts dels «exempla fabularia» de la «Disputa de l'ase» PDF
Jordi Redondo 15-33
La consciència de l’irreal en «Ronda naval sota la boira» de Pere Calders. PDF
Lluís Quintana Trias 35-53
El lèxic català del segle XIX: els hispanismes del Labèrnia PDF
Gabriel Bibiloni 55-78
«Em sap greu d’insistir-hi». La preposició «de» davant d’infinitiu I: infinitiu i mode PDF
Juan Carlos Tordera Yllescas 79-104

Articles monogràfic

Introducció al monogràfic «Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica» PDF
Mariona Casas-Deseures, Llorenç Comajoan-Colomé 105-110
La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb PDF
Mariona Casas-Deseures, Carme Durán, Xavier Fontich 111-138
Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents PDF
Núria Bastons, Llorenç Comajoan-Colomé, Oriol Guasch, Teresa Ribas 139-164
Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua PDF
Hossein Nassaji 165-188
La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon PDF
Marie Nadeau 189-216
Una gramàtica per a l’ensenyament: característiques i objectius PDF
Anna Camps, Marta Milian 217-243
La relación entre conocimientos gramaticales y el aprendizaje de prácticas discursivas. El adjetivo como ejemplo
Carmen Rodríguez-Gonzalo, Felipe Zayas 245-277

Ressenyes

Beatriz Fernández & Anna Pineda, «Basc per a catalanoparlants (O de com dues llengües tan diferents s’assemblen tant)», Argentona, Voliana Edicions, 2016, 292 pp. PDF
Aritz Galarraga Lopetegui 279-284
Lola Badia, Lluís Cifuentes, Sadurní Martí & Josep Pujol (eds.), «Els manuscrits, el saber i les lletres a la Corona d’Aragó, 1250-1500», Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2016, 267 pp. PDF
Rafael Alemany Ferrer 285-289
Teodor Llorente, «Poesies i proses valencianes». Estudi introductori i edició de Rafael Roca. Modernització lingüística de J. E. Estrela i R. Roca, València, Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació, 2017, 470 pp. PDF
Alaitz Zalbidea Berenguer 290-293
Francesc Montero i Aulet, «Manuel Brunet. El periodisme d’idees a l’ull de l’huracà», Catarroja/Barcelona, Editorial Afers, 2016, 368 pp. PDF
Santi Vallés i Casanoves 294-298
Anna Camps & Teresa Ribas (coords.), «El verbo y su enseñanza. Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basada en la actividad reflexiva», Barcelona, Octaedro, 2017, 223 pp. PDF
Maria Josep Cuenca 299-303
Kathryn A. Woolard, «Singular and Plural. Ideologies of Linguistic Authority in 21st Century Catalonia», Oxford / Nova York, Oxford University Press, 2016, 365 pp. PDF
Miquel Nicolás 304-309
Mari Jose Olaziregi (ed.), «Basque Literary History», Reno, Center for Basque Studies-University of Nevada, 2012, 370 pp. PDF
Gemma Lluch 310-314
Gonçal López-Pampló, «D’Ors a Fuster. Per una història de l’assaig en la literatura contemporània», València, Publicacions de la Universitat de València, 2017, 213 pp. PDF
J. Àngel Cano 315-319
Francesc Feliu & Josep Maria Nadal (eds.), «Constructing Languages. Norms, myths and emotions», Amsterdam/Filadèlfia, John Benjamins, 2016, 416 pp. PDF
Andreu Sentí 320-326


Contacte: infocaplletra@uv.es

Versió electrònica ISSN 2386-7159 / Versió impresa ISSN 0214-8188
Llicència internacional Creative Commons 4.0 BY-NC-ND

http://mirrors.creativecommons.org/presskit/buttons/88x31/png/by-nc-nd.png