To what extent do pseudosciences affect teachers? A look at the mindset of science teachers in training
Abstract
Keywords
DOI: https://doi.org/10.7203/metode.8.9943
References
Bunge, M. (1988). Pseudociencia e ideología. Madrid: Alianza.
Deare, J. C., Zheng, Z., Xue, C. C. L., Liu, J. P., Shang, J., Scott, S. W., & Littlejohn, G. (2013). Acupuncture for treating fibromyalgia. Cochrane Database of Systematic Reviews, 5. doi: 10.1002/14651858.CD007070.pub2
Ferreira, J. L. (2015). Economía y pseudociencia. Crítica a las falacias económicas imperantes. Madrid: Díaz & Pons Ed.
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia. (2015). Percepción social de la ciencia y la tecnología 2014. Consultat en https://www.fecyt.es/es/node/3118/
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia. (2017). Percepción social de la ciencia y la tecnologia 2016. Consultat en https://www.fecyt.es/es/node/4137/
Johnson, M. & Pigliucci, M. (2004). Is knowledge of science associated with higher skepticism of pseudoscientific claims? The American Biology Teacher, 66(8), 536–548.
Krugman, P. (2009, 2 September). How did economist get it so wrong? The New York Times Magazine. Retrieved from http://www.nytimes.com/2009/09/06/magazine/06Economic-t.html
Lundström, M., & Jakobsson, A. (2009). Students’ ideas regarding science and pseudo-science. Nordic Studies in Science Education, 5(1), 3–17. http://abt.ucpress.edu/content/66/8/536
Martin, M. (1994). Pseudoscience, the paranormal, and science education. Science & Education, 3(4), 357–371.
Monografía. Ciencia, pseudociencia y publicidad. (2015). Alambique. Didáctica de las ciencias experimentales, 81, 5–42.
Oztuna, A. (2014). Research on the pseudoscientific beliefs of preservice science teachers: a sample from astronomy astrology. Journal of Baltic Science Education, 13(3), 381–393.
Palomar, R., Domínguez-Sales, M. C., & Solbes, J. (2016, 13 June). Las visiones del alumnado y los profesores en formación sobre las pseudociencias. III Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC. Retrieved from http://aplicacion.siec2016.org/pdf.png
Petit, M. F., & Solbes, J. (2012). La ciencia ficción y la enseñanza de las ciencias. Enseñanza de las Ciencias, 30(2), 69–86. doi: 10.5565/rev/ec/v30n2.494
Pigliucci, M., & Boudry, M. (Eds.). (2013). Philosophy of pseudoscience: reconsidering the demarcation problem. Chicago: University of Chicago Press.
Puig, B., & Jiménez Aleixandre, M. P. (2010). What do 9th grade students consider as evidence for or against claims about genetic differences in intelligence between black and white ‘races’? In M. Hammann, A. J. Waarlo, & K. Th. Boersma (Eds.), The nature of research in biological education: old and new perspectives on theoretical and methodological issues (pp. 153–166). Utrecht: Utrecht University.
Rajoy Brey, M. (1983, 4 March). Igualdad humana y modelos de sociedad. Faro de Vigo. p. 2.
Ruse, M. (2017). Evolutionary biology and beliefs. How ideology can draw different social stances from science. Mètode Science Studies Journal, 7, 53–59. doi: 10.7203/metode.7.7611
Sahuquillo, M. R. (2012, 20 June). Mato dice que 200.000 activos adquieren fármacos con tarjetas de pensionistas. El País. Retrieved from https://elpais.com/sociedad/2012/06/25/actualidad/1340616210_487780.html
Salas, J. (2015, 28 December). El hombre que derribó con ciencia las terapias alternativas. El País. Retrieved from https://elpais.com/elpais/2015/12/26/ciencia/1451149669_854409.html
Solbes, J. (2013). Contribución de las cuestiones sociocientíficas al desarrollo del pensamiento crítico (II): Ejemplos. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 10(2), 171–181. doi: 10498/15113
The Post-Crash Economics Society. (2014). Economics, Education and Unlearning: Economics Education at the University of Manchester. Retrieved from http://www.post-crasheconomics.com/download/778
Refbacks
- There are currently no refbacks.