Is there a hole in the ozone layer of your climate change? From scientific culture to popular culture
Abstract
Keywords
DOI: https://doi.org/10.7203/metode.0.4219
References
Arto, M. (2010). El cambio climático narrado por alumnos de educación primaria y secundaria: Propuesta de análisis para dibujos y textos. In M. Junyent, & L. Cano (Coord.), Investigar para avanzar en educación ambiental. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino.
Brechin, S. R. (2010). Public opinion: A cross-national view. In C. Lever-Tracy (Ed.), Routledge International Handbook of Climate Change and Society. New York: Routledge Press.
Capstick, S., Whitmarsh, L., Poortinga, W., Pidgeon, N., & Upham, P. (2014). International trends in public perceptions of climate change over the past quarter century. WIREs Climate Change. doi: 10.1002/wcc.321
Leiserowitz, A. A. (2006). American risk perceptions: Is climate change dangerous? Risk Analysis, 5–6, 1433–1442.
Meira, P. A. (2006). Las ideas de la gente sobre el cambio climático. Ciclos: Cuadernos de Comunicación, Educación e Interpretación Ambiental, 18, 5–12.
Meira, P. A., Arto, M., & Montero, P. (2009). La sociedad ante el cambio climático. Conocimientos, valoraciones y comportamientos en la sociedad española. Madrid: Fundación Mapfre.
Meira, P. A., Arto, M., Montero, P., & Heras, F. (2011). La sociedad ante el cambio climático. Conocimientos, valoraciones y comportamientos en la sociedad española. Madrid: Fundación Mapfre.
Meira, P. A., Arto, M., Heras, F., Iglesias, L., Lorenzo, J. J., & Montero, P. (2013). La respuesta de la sociedad española ante el cambio climático. 2013. Madrid: Fundación Mapfre.
Moscovici, S. (1979). El psicoanálisis, su imagen y su público. Buenos Aires: Huemul. (Original published in 1961).
Oreskes, N., & Conway, E. M. (2010). Merchants of doubt. How a handful of scientists obscured the truth on issues from tobacco smoke to global warming. New York: Bloomsbury.
Sperber, D. (2005). Explicar la cultura. Un enfoque naturalista. Madrid: Morata.
Ungar, S. (2000). Knowledge, ignorance and the popular culture: Climate change versus the ozone hole. Public Understanding of Science, 9, 297–312. doi: 10.1088/0963-6625/9/3/306
Ungar, S. (2007). Public scares: Changing the issue culture. In S. C. Moser, & L. Dilling (Eds.), Creating a climate for change. Communicating climate change and facilitating social change. Cambridge: Cambridge University Press.
Refbacks
- There are currently no refbacks.