Ajuda Open Journal Systems

Editor Decision

Una vegada lliurades totes les revisions, l'editor/a de secció ha de prendre una decisió sobre la tramesa.

Com registrar la decisió. L'editor/a de secció selecciona una de les decisions següents: «Publicable», «Publicable amb modificacions», «Reavaluable» o «No publicable».

L'editor/a de secció ha de notificar a l'autor/a els motius pels quals ha pres una decisió determinada a «Correspondència editor/a-autor/a» ja que l'autor/a no pot visualitzar la decisió registrada per l'editor/a. D'altra banda, l'editor/a de secció també pot penjar una versió de la tramesa que inclogui possibles suggeriments o comentaris. Finalment, l'editor/a de secció ha d'enviar un correu electrònic a l'autor/a fent clic a la icona de correu electrònic «Notifica a l'autor/a» que hi ha a «Decisió de l'editor/a». És possible importar els comentaris del revisor/a a aquest correu electrònic fent clic a l'opció «Importa les avaluacions d'experts» que es mostra damunt de la línia d'assumpte del missatge. Tingueu en compte que no s'importaran els comentaris que el revisor/a hagi destinat només a l'editor/a.

L'editor/a de secció pot prendre una decisió inicial «Publicable amb modificacions» i una vegada l'autor/a hagi penjat una versió satisfactòria de la tramesa, ha de prendre una segona decisió a «Publicable amb modificacions».

Si l'editor/a de secció selecciona «Publicable amb modificacions», el pas següent és preparar una versió de la tramesa a partir de les versions de l'editor/a i de l'autor/a per corregir-lo (a la pàgina d'edició). La versió predeterminada de l'editor/a és la versió de revisió i l'editor/a de secció hi pot fer canvis com tornar a incloure-hi el nom de l'autor/a i penjar-la com a versió adequada per corregir-la.

Si l'editor/a de secció selecciona «No publicable», es trasllada a la llista «Arxivament» i el seu estat es registra com a «No publicable».

Reavaluable. L'editor/a de secció pot iniciar una segona ronda de revisions per a una tramesa seleccionant la decisió «Reavaluable». En aquest cas, ha d'enviar un correu electrònic a l'autor/a per notificar-li aquesta decisió ja que l'autor/a no la pot visualitzar i indicar-li els canvis que cal aplicar a la tramesa abans de tornar-lo a enviar perquè passi altra vegada pel procés de revisió. Quan l'autor/a reenvia una versió per a revisió, aquesta nova versió apareix a «Versió de l'autor/a» i l'editor/a de secció indica que cal reenviar-la, moment en què esdevé la versió de revisió per a la ronda 2, se n'ha de tornar a comprovar l'anonimat i, en cas necessari, s'ha de tornar a penjar a «Versió de revisió». Es mantenen els revisors/ores de la ronda 1, però les seves revisions i recomanacions s'eliminen i es traslladen a «Encàrrecs rebutjats, encàrrecs cancel·lats i rondes anteriors del revisor/a». L'editor/a de secció pot activar la sol·licitud per a cadascun dels revisors/ores de la ronda 1 fent clic a la icona de correu electrònic que hi ha a «Sol·licitud» o bé pot utilitzar l'opció «Esborra el revisor/a» i seleccionar un altre revisor/a per a la ronda 2. La correspondència editor/a-autor/a de la ronda 1 també es trasllada a «Encàrrecs rebutjats, encàrrecs cancel·lats i rondes anteriors del revisor/a», on l'editor/a de secció la pot revisar si cal.