DOI: https://doi.org/10.7203/attic.16.6879

Introduction of blended-learning courses in Universidad Nacional Experimental del Táchira: diagnostic of the Mathematics and Physics Department


Abstract


This article is part of a research in which a strategic diagnosis was made to implement blended learning courses through a descriptive analytical methodology, considering pedagogical, technological and organizational aspects. It stresses that (a) for the incorporation of ICT found the link between the documents studied null; (B) courses do not have the support of academic and administrative units; (C) in pedagogy, ICT use is promoted without making strategic use; (D) organizationally, no incorporation of ICT controls inadequate performance assessment; (E) in technology, virtual services are limited by connection quality and technical infrastructure.

 


References


Consejo Universitario UNET (2012) Normas de Estudio, Evaluación y Rendimiento Estudiantil. [En línea] San Cristóbal, Venezuela, Consejo Universitario UNET. Disponible en: http://control.unet.edu.ve/alumnos/Norma_C_03_080_2012.pdf [acceso 01.01.15]

Guerrero Pulido, José Froilán (2012) Modelo de planeación estratégica de los espacios educativos tecnológicos a nivel de educación universitaria. Propuesta para la Universidad Nacional Experimental del Táchira, Venezuela. Tesis doctoral. España.

Reglamento de la Universidad Nacional Experimental del Táchira (1993) Gaceta Oficial de la República de Venezuela, 4.622 (Extraordinario), Septiembre 3, 1993. Decreto N° 3.101.

Salinas, Jesús (2005) “Nuevos escenarios de aprendizaje” [En línea]. Universidad de las Islas Baleares. Disponible en: http://gte.uib.es/pape/gte/sites/gte.uib.es.pape.gte/files/Nuevos%20escenarios%20de%20aprendizaje.pdf

Serna Gómez, Humberto (2008) Gerencia Estratégica. Teoría - Metodología. Alineamiento, Implementación y Mapas Estratégicos. Índices de Gestión. Bogotá, Colombia. 10ma Edición. Editorial 3R Editores.

UNET (2011) Normas para los Estudios a Distancia en la Universidad Nacional Experimental del Táchira. San Cristóbal, Venezuela, UNET.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.




The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0.Spain licence. They may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the journal that publishes them, @tic. revista d'innovació educativa, are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full licence can be consulted on Creative Commons

Editor: Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Tel. 0034 961625030 | Fax. 0034 961625032 | Valencia. España

ISSN: 1989-3477 |  Depósito Legal: V5051-2008

 

Indexed in:

http://www.uv.es/attic/logos_index/indexacion-2016.jpg

 

Consortial Journals

http://www.uv.es/attic/logos_index/comunicar-02.gifhttps://www.uv.es/attic/logos_index/Alteridad.jpg