University Students: Advantages and disavantatges of formative assessment
Abstract
Keywords
References
Buscà, Francesc, Pintor, Patricia, Martínez-Mínguez, Lurdes y Peire, Tomás (2010). Sistemas y procedimientos de Evaluación Formativa en docencia universitaria: Resultados de 34 casos aplicados durante el curso académico 2007-2008. Estudios Sobre Educación, 18, pp. 255-276.
Romero-Martín, Rosario, Fraile-Aranda, Antonio, López-Pastor, Víctor Manuel, Castejón-Oliva y Francisco Javier (2014). The relationship between formative assessment systems, academic performance and teacher and student workloads in higher education / Relación entre sistemas de evaluación formative, rendimiento academic y carga de trabajo del professor y del alumno en la docencia universitaria. Infancia y Aprendizaje: Journal for the Study of Education and Development, 37 (2), 1-32. Recuperado el 1 de octubre de 2014 en http://dx.doi.org/10.1080/02103702.2014.918818
Vallés, Cristina, Ureña, Nuria y Ruiz, Encarnación (2011). La evaluación formativa en docencia universitaria. Resultados globales de 41 estudios de caso. REDU, 9(1), pp. 135-158.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0.Spain licence. They may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the journal that publishes them, @tic. revista d'innovació educativa, are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full licence can be consulted on Creative Commons
Editor: Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Tel. 0034 961625030 | Fax. 0034 961625032 | Valencia. España
ISSN: 1989-3477 | Depósito Legal: V5051-2008
Indexed in:
Consortial Journals