Beginning Readers’ Interest in Animal Books: An Analysis of Data Collected from the Children’s Choices Project


Abstract


This article describes a reading interest study, which analyzed 330 titles selected over a ten-year period by beginning readers (Grades K-2) across the United States (U.S). for ILA’s Children’s Choices project. Its aim was to determine if young children’s reading interests have changed since earlier studies were conducted in the US. Specifically, a team of four researchers analyzed Children’s Choices books selected by 5,000 beginning readers (K-2) every year, from 2005 to 2014. This article illuminates the study’s methodology, its findings, and implications for understanding the reading interests of contemporary young children. By examining and comparing the books that were selected by children as their favorites and looking for possible patterns and trends, the study found that animals (66%) was the prevailing feature. Researchers then examined and identified distinct ways in which animals are represented in the selected titles, creating a spectrum from totally human-like animal characters to animals that are true to their animal forms.


Key words: Reading interest study, Children's Choices project, Beginning readers, Animal books, humor




Resumen


Este artículo describe un estudio sobre interés en la lectura que analiza 330 títulos seleccionados sobre un periodo de diez años por primeros lectores (grado K-2) a lo largo de Estados Unidos por el proyecto Children’s Choices. El objetivo era determinar si los intereses lectores de los niños y niñas habían cambiado respecto de anteriores estudios llevados a cabo en EEUU. Específicamente, un equipo de dos investigadores y dos investigadoras analizó los libros seleccionados cada año por un total de 5000 lectores (K-2) de 2005 a 2014. Este artículo arroja luz sobre la metodología de estudio, los hallazgos e implicaciones para comprender los intereses lectores del alumnado contemporáneo. A través del examen y la comparación de los libros que fueron seleccionados como favoritos por este alumnado y buscando posibles patrones y tendencias, el estudio encontró que los animales (66%) eran la característica preferida. La investigación, pues, examinó e identificó distintas maneras en las cuales los animales son representados en los títulos seleccionados, creando un espectro que comprende desde animales totalmente humanizados hasta animales representados en su forma animal real.


Palabras clave: Estudio sobre interés lector, Proyecto Children’s Choices, Primeros lectores, Libros de animales, humor


 


Resum


Aquest article descriu un estudi sobre interès en la lectura que analitza 330 títols seleccionats al llarg d’un període de deu anys per primers lectors (grau K-2), al llarg d’Estats Units pel projecte Children’s Choice. L’objectiu era determinar si els interessos lectors dels infants havien canviat respecte d’anteriors estudis duts a terme als EUA. Específicament, un equip de dos investigadors i dos investigadores va analitzar els llibres seleccionats cada any per un total de 5000 lectors (k-2) de 2005 a 2014. Aquest article fa alguns aclariments respecte de la metodologia d’estudi, les troballes i implicacions per tal de comprendre els interessos lectors de l’alumnat contemporani. A través de l’examen i la comparació dels llibres que van ser seleccionats com a favorits per aquest alumnat i tot buscant possibles patrons i tendències, l’estudi va concloure que els animals (66%) eren la característica preferida. La investigació, doncs, va examinar i identificar distintes maneres en les quals els animals són representats en els títols seleccionats, tot creant un espectre que comprén des d’animals totalment humanitzat fins animals representats en la seua forma animal real.


Paraules clau: Estudio sobre interés lector, Proyecto Children’s Choices, Primeros lectores, Libros de animales, humor


Full Text:

Cover PDF

Refbacks