Virtualized reality: An approach to literary education in digital enviroments
Abstract
Keywords
References
Almås, A. G. y Krumsvik, R. "Teaching in Technology-Rich Classrooms: is there a gap between teachers' intentions and
http://dx.doi.org/10.2304/rcie.2008.3.2.103
Beltrán Orenes, Pilar et al. "La adolescencia y la autonomía digital.", Comunicación y comportamiento en el ciberespacio: actitudes y riesgos de los adolescentes. Ed. Antonio García Jiménez. Barcelona: Icaria 2010. 13-38.
Blommaert, J.y Jie, D. Ethnographic fieldwork, A Beginner's Guide. Bristol: Multilingual Matters, 2010
Bringué Sala, X. y Sádaba Chalezquer, Ch. Menores y Redes Sociales. Madrid: Foro Generaciones Interactivas, 2011 http://www.generacionesinteractivas.org/upload/libros/Libro-Menores-y-Redes-Sociales_.pdf
Casals, Pilar et al. "El profesor de català d'infantil, Primaria i Secundària davant les TIC's". Mudejarico. 2001. Universitat Oberta de Catalunya. 20 Enero 2014 http://cv.uoc.es/~jmunozmi/tic_cat/index.htm
Cassany, Daniel. "Prácticas letradas contemporáneas: claves para su desarrollo". Leer.es, 2010. Ministerio de Educación, 11 Diciembre 2013 http://www.leer.es/wp-content/uploads/webcast/documentos/practicas_letradas/conferencia_DanielCassany.pdf
---. "Después de Internet. Textos e hipertextos.",Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura,57,(2011): 12-22.
Cassany, D. y Ayala, G. "Nativos e inmigrantes digitales en la escuela" CEE Participación educativa, 9 (2008): 53-71
Cassany, D., Sala, J. y Hernàndez, C. "Escribir al margen de la ley: prácticas letradas vernáculas de adolescentes catalanes" 8º Congreso de Lingüística General, 2008. Universidad Autónoma de Madrid, 6 Octubre 2013 http://www.lllf.uam.es/clg8/actas/pdf/paperCLG21.pdf
Castaño Garrido, Carlos. "Educar con redes sociales y Web 2.0.", Innovación educativa y uso de las TIC. Ed. Jesús Salinas Ibañez. Sevilla: Universidad Internacional de Andalucía 2008. 67-82.
Cebrian, Manuel. "Nuevas competencias para la formación inicial y permanente del profesorado", Edutec. Revista electrónica de Tecnología educativa 6 (1997)
Chai, C.-S., Koh, J. H.-L., y Tsai, C.-C. "A Review of Technological Pedagogical Content Knowledge", Educational Technology & Society 16.2 (2013) 31–51.
Colomer, Teresa. Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. México: FCE, 2005
Corbetta, Piergiorgio. Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill, 2003
Ertmer, P. y Ottenbreit-Leftwich, A. "Teacher Technology Change: How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect" Journal of Research on Technology in Education, 42.3 (2010): 255-284
http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2010.10782551
Gaona Pisonero, C., Perez-Ugena Corominas, A. y Vizcaíno-Laorga, R. "Ciberpatologías e internet", Comunicación y comportamiento en el ciberespacio. Actitudes y riesgos adolescentes. Ed. Antonio García Jimémez. Barcelona: Icaria 2010. 127-152.
Groth, Randall et al. "A qualitative approach to assessing technological pedagogical content knowledge.", Contemporary Issues in Technology and Teacher Education 9.4 (2009): 392-411.
Harris, J. B. y Hoffer, M. J. "Technological Pedagogical Content Knowledge in Action: A Descriptive Study of Secondary Teachers' Curriculum-Based, Technology-Related Instructional Planning", Journal of Research on Technology in Education 43.3 (2011): 211–229
http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2011.10782570
Hernández Sampieri, R., Fernández-Collado, C. y Baptista Lucio, P. Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill, 2006
Jimoyiannis A. y Komis, V. "Examining teachers' beliefs about ICT in education: implications of a teacher preparation programme.", Teacher Development 11.2 (2008): 149-173
http://dx.doi.org/10.1080/13664530701414779
Koehler M.J.y Mishra P. "What happens when teachers design educational technology? The development of
http://dx.doi.org/10.2190/0EW7-01WB-BKHL-QDYV
Lara, Tíscar et al. La competencia digital en el área de Lengua. Barcelona: Octaedro, 2009
Litwin, E., Maggio, M.;y Lipsman M. Tecnologías en las Aulas. Las nuevas tecnologías en las prácticas de la enseñanza. Casos para el análisis. Madrid: Amorrortu editores, 2005
Lluch, Gemma. "Las nuevas lecturas deslocalizadas de la escuela", Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo. Ed. Gemma Lluch. Barcelona: Anthropos, 2010. 105-128.
Lomas, C.y Gracida, Y. "Textos e hipertextos.", Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 57 (2011): 5-11
Morduchowicz, Rosana. "Los jóvenes y las pantallas. Nuevas formas de sociabilidad.", Los jóvenes y las pantallas.
Nuevas formas de sociabilidad. Ed. Rosana Morduchowicz. Barcelona: Gedisa 2008. 9-24
Niess, Margaret L. "Investigating TPACK: knowledge growth in teaching with technology.", Journal Educational Computing Research 44.3 (2011): 299-317
http://dx.doi.org/10.2190/EC.44.3.c
Ottenbreit-Leftwich, Anne et al. "Teacher value beliefs associated with using technology: addressing professional and
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.002
Salinas Ibañez, Jesus. "Innovación educativa y uso de las TIC"., Innovación educativa y uso de las TIC. Ed. Jesús Salinas Ibañez. Sevilla: Universidad Internacional de Andalucía 2008. 15-30.
Sánchez García, S., Lluch Crespo, G. y del Río Toledo, T. "La lectura en la web 2.0. Estudio de caso: los blogs en el Reto Delirium.", @tic. revista d'innovació educativa. 10 (2013) http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1783/1996 (DOI:10.7203/attic.10.1783)
Sanz Pinyol, Gloria. "Escriptura jove a la xarxa. Exploració de les pràctiques vernacles dels adolescents a Internet." Licencia de estudios. Generalitat de Catalunya. 2009
Silva-Díaz, M. C. Libros que ense-an a leer: álbumes metaficcionales y competencia literaria.Tesis doctoral. Facultat de Ciéncies de l'Educació. Universitat Autònoma de Barcelona.
Shulman Lee S. "Knowledge and teaching: foundations of the new reform." Harvard Educational Review 57 (1987): 1–22
Tarasiuk, Tracy J. "Combining Traditional and Contemporary Texts: Moving My English Class to the Computer Lab",
http://dx.doi.org/10.1598/JAAL.53.7.2
Tolsá, Jorge. Los menores y el mercado de las pantallas: una propuesta de conocimiento integrado. Madrid: Foro Generaciones Interactivas, 2012 http://www.generacionesinteractivas.org/upload/libros/Los%20menores%20y%20el%20mercado%20de%20las%20pantallas.pdf
Voogt, J. et al. "Technological pedagogical content knowledge – a review of the literature.", Journal of Computer Assisted
http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2729.2012.00487.x
Walker, Andrea. "Using social networks and ICTs to enhance literature circles: a practical approach.", Diversity Challenge
Resilience: School Libraries in Action Proceedings of the 12th Biennial School Library Association of Queensland. 2010 http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED518556.pdf
Zayas, F. "Educación literaria y TIC", Aula de Innovación educativa 200 (2011): 32-34
Refbacks
- There are currently no refbacks.
The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0.Spain licence. They may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the journal that publishes them, @tic. revista d'innovació educativa, are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full licence can be consulted on Creative Commons
Editor: Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Tel. 0034 961625030 | Fax. 0034 961625032 | Valencia. España
ISSN: 1989-3477 | Depósito Legal: V5051-2008
Indexed in:
Consortial Journals