Telecollaboration between heterogeneous groups in the Foreign Language Classroom
Abstract
Keywords
References
Belz, Julie (2002). Social dimensions of telecollaborative language study. Language Learning & Technology, 6 (1), pp. 60-81. http://llt.msu.edu/vol6num1/belz/default.html
Comisión Europea (2003). Comunicación de la comisión al consejo, al parlamento europeo, al comité económico y social y al comité de las regiones - Promover el aprendizaje de idiomas y la diversidad lingüística: Un Plan de acción 2004 - 2006. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52003DC0449:ES:NOT
Gisbert Cervera, Mercé (2002). El nuevo rol del profesor en entornos tecnológicos. Acción pedagógica, 11 (1), pp. 48-59. http://www.saber.ula.ve/bitstream/123456789/17053/1/art5_v11n1.pdf
Gros Salvat, Begoña (2004) La construcción del conocimiento en la red: límites y posibilidades. Teoría de la Educación, 5. Monográfico: "Aprendizaje y construcción del conocimiento en la red" http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_05/n5_art_gros.htm
Guth, Sarah; Helm Francesca; O'Dowd Robert (2012). University Language Classes Collaboration Online. A report on the Integration of Telecollaborative Networks in European universities. http://www.ucml.ac.uk/sites/default/files/pages/162/Telecollaboration_report_Final_0.pdf
Iglesias Casal, Isabel (2000). Construyendo la competencia intercultural: sobre creencias, conocimientos y destrezas. Portal Aulaintercultural.http://www.aulaintercultural.org/IMG/pdf/Isabel_Iglesias.pdf
Jauregi, Kristi; Gómez Molina, José Ramón; Canto, Silvia (2010). Interacción virtual a través de la videocomunicación y mundos virtuales: dos estudios piloto. MarcoELE Revista de Didáctica ELE, 11, pp. 1-17 http://marcoele.com/descargas/11/jauregi-gomez-canto_interaccion_virtual.pdf
O'Dowd, Robert (2013).Telecollaborative networks in university higher education: Overcoming barriers to integration, Internet and Higher Education (en prensa) http://dx.doi.org/10.1016/j.iheduc.2013.02.001
O'Dowd, Robert (2011). Online foreign language interaction: Moving from the periphery to the core of foreign language education? Language Teaching, 44, pp 368-380. http://dx.doi.org/10.1017/S0261444810000194
O’Dowd, Robert (2009). Los proyectos de telecolaboración en la enseñanza de lenguas”. En Mario Tomé (Ed.). La web 2.0 como recurso para la enseñanza del francés como lengua extranjera (pp. 219-230). Madrid: Publicaciones del Ministerio de Educación.
O'Dowd, Robert & Ritter, Markus. (2006). Understanding and Working with 'Failed Communication' in Telecollaborative exchanges. CALICO Journal, 23(3), pp. 623-642.
Plataforma Uni-Collaboration (2013). http://uni-collaboration.eu/
Proyecto INTENT (2011). http://www.intent-project.eu/
Tomé Díez, Mario (2008). Enseignement des langues et productions orales dans les projets de telecollaboration. Estudios humanísticos. Filología, 30, pp.307-327.
Tomé Díez, Mario (2009). Enseignement des langues, communication et compétences orales sur le web actuel. Çédille, revista de estudios franceses, 5 (2009), 347-370
UNESCO (2008). Estándares de competencia en TIC para docentes. http://www.eduteka.org/pdfdir/UNESCOEstandaresDocentes.pdf
Vinagre Laranjeira, Margarita (2010). El aprendizaje intercultural en entornos virtuales de colaboración. RESLA, 23, pp.297-317.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0.Spain licence. They may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the journal that publishes them, @tic. revista d'innovació educativa, are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full licence can be consulted on Creative Commons
Editor: Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Tel. 0034 961625030 | Fax. 0034 961625032 | Valencia. España
ISSN: 1989-3477 | Depósito Legal: V5051-2008
Indexed in:
Consortial Journals