DOI: https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.5.22125

Apropant la creació musical actual a tots els públics. XENSEMS. El projecte pedagògic del Festival ENSEMS


Resumen


El present article rastreja en les tres línies programàtiques del projecte pedagògic XENSEMS del Festival de Música ENSEMS de València des de 2018 fins 2021 amb la intenció de proporcionar materials pedagògics concebuts des d’una mirada crítica en relació a la creació musical actual. Tanmateix pretén mostrar formes diverses de materialitzar els conceptes desenvolupats en les anomenades edicions per mitjà de les guies didàctiques, els tallers d’experimentació per a tots els públics, les instal·lacions sonores, els concerts participatius i la hibridació entre el moviment i la música de nova creació.


Palabras clave


música actual, pedagogia, experimentació, creació.

Texto completo:

PDF (Català)

Referencias


Bosch, P. i Simons, S (2020). [Bosch Simons]. Laboratorio del mundo vibrante (Bosch & Simons, 2020). [Video]. Youtube. https://youtu.be/CpGpAUeiFqY

Cabaretta, S (2014). Ruidos en la educación musical. Buenos Aires: Maipue.

Collodi, C (2018). Las aventures de Pinocho. Espanya: Editorial Akal.

Cubells, C (2021). [cristina cubells]. (2021, 4 de desembre). XENSEMS 18/19 Sonar i dansar la ciutat (concert pedagògic del festival) [Video]. Youtube. https://youtu.be/Oar7DFQp7NA

Cubells, C i Hervás, M (2020). Màquines vibrants, Mons Sonors. Projecte Pedagògic ENSEMS. Guia didàctica 42º Edició Festival ENSEMS de València.

FESTIVAL ENSEMS (2021). Publicacions [Vídeo interpretació ‘Strach’]. Facebook. Recuperat el 6 de desembre de 2021 de https://fb.watch/9JOQ1LDc0-/

Festival ENSEMS (2021). Publicacions [Vídeo interpretació ‘Land of the Toys]. Facebook. Recuperat el 6 de desembre de 2021 de https://fb.watch/9JP5D83kTl/

Festival ENSEMS (2021). Publicacions [Vídeo promoció ‘Internités’]. Facebook. Recuperat el 6 de desembre de 2021 de https://fb.watch/9JPgA_SdDr/

Fisher, M (2014). Realismo capitalista. ¿No hay alternativa? España: Caja Negra Editora.

Garcés, M (2020). Escola d’aprenents. Barcelona: Galaxia Gutenberg.

Hervás, M., Cubells, C. Gómez, V., Murillo, A (2019). ENSEMS. Experimentació i creació sonora per a joves.  Metròpolis Sonar i Dansar la Ciutat. Guia didàctica 41º Edició Festival ENSEMS de València.

IVAM, Institut Valencià d’Art Modern (2021, maig). El sonido revelado. Sonorización col·lectiva de objetos a partir de la obra de Mona Hatoum. Ivam Educación. https://www.ivam.es/es/educacion/el-sonido-revelado-sonorizacion-colectiva-de-objetos-a-partir-de-la-obra-de-mona-hatoum/

IVC, Institut Valencià de la Cultura (2021, maig). Pleasure Island – Conservatoris.  Programació ‘Pleasure Island I’ de la 43ª edició del Festival ENSEMS. https://ensems.ivc.gva.es/es/programacin/pleasure-island-cas

Labelle, B (2010). Acoustic Territories. Sound Culture and Everyday Life. New York: The Continuum International Publishing Group.

Pérez, A (2021, setembre). Las pedagogías alternativas agravan las desigualdades de clase. El Salto. https://www.elsaltodiario.com/educacion/ani-perez-pedagogias-alternativas-agravan-desigualdades-de-clase

Rancière, J (2010). El maestro ignorante: Cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Laertes.

Sendak, M (1996). Donde Viven los Monstruos. Nova York: Harpercollins Publishers.

Strizich, R (1991): Texture in Post-World War II Music. Ex Tempore 5, nº 2: 1-12. http://www.ex-tempore.org/strizich91/strizich.htm

 

 


Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.




Licencia Creative Commons
Esta obra está acreditada por una licencia de Reconocimiento 4.0 de Creative Commons.