Enriching the Reality: Augmented Reality with Students in Social Education
Abstract
Keywords
References
Adell, J. & Castañeda, L. (2012). Tecnologías emergentes, ¿pedagogías emergentes? En J. Hernández, M. Pennesi, D. Sobrino y A. Vázquez (coord.). Tendencias emergentes en educación con TIC (13-32). Barcelona: Asociación Espiral, Educación y Tecnología.
Barolomé, A. (2008). Vídeo Digital y Educación. Madrid: Síntesis.
Basogain, X., Olabe, M., Espinosa, K., Rouèche, C.,Olabe, J.C. (2007) Realidad Aumentada en la Educación: una tecnología emergente. Recuperado de www.anobium.es/docs/gc_fichas/doc/6CFJNSalrt.pd
Boekaerts, M. (1997). “Self-regulated learning: a new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students”. Learning and instruction (Tarrytown, NY), vol. 7, no. 2, p. 151–86.
Castañeda, L. y Adell, J. (eds.). (2013). Entornos personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.
De Pedro, J. (2011). Realidad Aumentada: un nuevo paradigma en la educación superior. En Actas del Congreso Iberoamericano Educación y Sociedad. Universidad La Serena (Chile). p. 300-307. ISBN: 978-84-8138-017-0
Escudero, J.M. (2008) Las competencias profesionales y la formación universitaria: posibilidades y riesgos. Red U. Revista de Docencia Universitaria, num monográfico 2 http://upo.es/revistas/index.php/pedagogia_social/article/viewFile/35/31
Estebanell, M., Ferrés, J., Cornellà, P., y Codina, D. (2012). Realidad aumentada y códigos QR en educación. En Tendencias emergentes en educación con TIC (pp.277-320). Editorial espiral. Barcelona. ISBN 978-84-616-0448-7.
Fernández, J.J. (2008): Más allá de Google. Barcelona: Zero Factory S.L.
Fundación Telefónica (2011). Realidad Aumentada: una nueva lente para ver el mundo. Ariel y Fundación Telefónica.
Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., Freeman, A. (2014). NMC Horizon Report: 2014 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium
Lee, K. (2012). "Augmented Reality in Education and Training". Techtrends: Linking Research & Practice To Improve Learning 56 (2).
Méndez, P.J. (2012). Mundos Cambiantes: La Tecnología y la Educación 3.0. Revista complutense de educación. Vol 23, No 1. (pp. 11-22). Recuperado de http://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/39099/37712
Mitra S. y Rana V. (2001). Children and the Internet: experiments with minimally invasive education in India, The British Journal of Educational Technology Vol. 32, No. 2, pp. 221–232. [online] Available at: http://hole-in-the-wall.com/docs/paper02.pdf
Ponte, M. (2011): La rebelión de los Lurkers, participation inequality. Blog de Manuel Ponte. Recuperado de http://manuelponte.com/2011/11/10/la-rebelion-de-los-lukers-participation-inequality/
Preece, J., Nonnecke, B., & Andrews, D. (2004). The top 5 reasons for lurking: Improving community experiences for everyone. Computers in Human Behavior, 20(2), 201-223.
Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, October 2001, 9 (5). Lincoln: NCB University Press.
Ramsden, P. (2003). Learning to Teach in Higher Education. Londres: RoutledgeFalmer.
Reinoso, R. (2013). Módulo 1: Introducción a la realidad aumentada. [Presentación slideshare]. Escuela virtual de verano 2013 espiral (eve13). Recuperado de http://www.slideshare.net/tecnotic
Sharples, M., McAndrew, P., Weller, M., Ferguson, R., FitzGerald, E., Hirst, T., & Gaved, M. (2013). “Innovating Pedagogy 2013: Open University Innovation Report 2”. The Open University. Milton Keynes: The Open University.
White, D. & Le Cornu, A. (2011) Visitors and Residents: A New Typology for Online Engagement. First Monday, v. 16, n. 9. http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/3171/3049
Refbacks
- There are currently no refbacks.
The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0.Spain licence. They may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the journal that publishes them, @tic. revista d'innovació educativa, are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full licence can be consulted on Creative Commons
Editor: Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Tel. 0034 961625030 | Fax. 0034 961625032 | Valencia. España
ISSN: 1989-3477 | Depósito Legal: V5051-2008
Indexed in:
Consortial Journals